Categorieën
Innovatie

Aviclaim – innovatief in Europa

Aviclaim is sinds 2016 actief als claimorganisatie. In eerste instantie begonnen in Nederland, maar inmiddels worden ook de Engelse, Duitse en Spaanse markt bediend. Het bedrijf helpt passagiers bij het verkrijgen van compensatie wanneer een vlucht langdurig vertraagd, geannuleerd of overboekt is. Sinds 2004 is er een Europese wetgeving actief waardoor gedupeerden recht hebben op bedragen van €250,00 tot €600,00 per persoon. Echter is het recht hebben en het recht verkrijgen een wereld van verschil. 

Concurrentie

In een erg concurrerende markt wist Aviclaim zich sinds 2016 tussen de gevestigde orde te nestelen. Net als de andere spelers in de markt wordt er gewerkt op basis van No Cure, No Pay. Bij succes wordt er een percentage van 25% ingehouden van het totale claimbedrag. Ook wordt er kosteloos een rechtszaak gestart indien de luchtvaartmaatschappijen niet overgaan tot betaling na een aantal aanmaningen. Lukt het niet, dan zijn er geen kosten voor de passagiers. 

Risicovol? Niet als de juiste informatie beschikbaar is en men op innovatieve manieren data verzameld en claims verzameld. 

Data verzameling
Op grote schaal verzameld Aviclaim alle gegevens in de luchtvaart. Op welke tijden wordt welke vlucht uitgevoerd? Welk vliegtuig is waar op welk moment? Hoe was het weer op de luchthavens en de omgeving? Door deze, en vele andere gegevens te combineren kun je erg gedetailleerd in beeld krijgen wat er met een bepaalde vlucht is gebeurd. Hierna is het op basis van huidige jurisprudentie de juiste inschatting maken of de vlucht in aanmerking komt voor compensatie. Dit antwoord krijgt een bezoeker op aviclaim.nl al binnen enkele seconden! 

Chatbot

Doordat de wereld is verdeeld in verschillende tijdzones zijn er ergens op de wereld op elk moment wel een aantal passagiers die te maken hebben met vlucht problemen. Om deze passagiers toch direct te kunnen ondersteunen ten tijde van de vertraging ontwikkelde Aviclaim een chatbot. Door de vragen van de chatbot goed te beantwoorden kan deze direct controleren of de vlucht in aanmerking komt voor compensatie. Bestaat er recht op compensatie? Dan kan de chatbot ook direct een claim voor de passagier aanmaken, waarna deze het bij thuiskomst in alle rust kan afmaken.

Met de geavanceerde chatbot kan Aviclaim ook in de nachtelijke uren claims verzamelen en ook overdag in Europa worden vertraagde passagiers goed geholpen, terwijl de medewerkers van Aviclaim  druk bezig kunnen zijn met het uitwinnen van de claims. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *